Lee Odden

CEO hos TopRank Marketing

Lee Odden

CEO hos TopRank Marketing
twitter-icon linkedin-icon

Biografi

Han er hyppigt citeret af The Wall Street Journal, The Economist og Forbes for sin ekspertise. Navnet er Lee Odden, og han er CEO hos TopRank Marketing, der er et digitalt marketingbureau med lidt at et renommé. Bureauet tæller blandt andet kunder som LinkedIn, Dell og en god håndfuld af verdens største medicinalvirksomheder.
Lee prædiker en integreret tilgang til søgning, social media og content marketing, og han har haft taletid på langt over 100 konferencer i 12 lande. Han er også forfattere til bogen Optimize: How to Attract and Engage More Customers by Integrating SEO, Social Media and Content Marketing.
Lee Odden kan også bryste sig af at have en blog, der er udråbt til at være den bedste content marketingblog i verden af The Content Marketing Institute – hele tre gange. På toprankblog.com har han skrevet langt over en million ord om digital markedsføring siden 2003.
En langt mere velbevaret hemmelighed er, at Lee har startet Facebook-gruppen “Marketers with Beards”, der i sagens natur kun er for marketingprofessionelle med god skægvækst.
Og så kender Lee lidt til Aalborg fra en svunden tid som udvekslingsstudent og har måske støvet en dansk glose eller to af til sit besøg i Danmark.