
Vær med i den største danske award dedikeret til content
Vores branche har alt for længe manglet en ordentlig scene at træde op på. Derfor hylder vi det bedste indenfor inbound og content marketing fordelt på 20 kategorier – og kaster en ordentlig omgang glimmer og stående bifald udover alle content-heltene, som hver dag skaber formidable resultater, hvad end de arbejder i virksomhed, bureau, hos offentlige eller non-profit organisationer.
Hvad koster det at deltage?
Det koster kun 995,00 kr. ekskl. moms pr. indsendelse pr. kategori.
De vigtigste datoer
15. september 2025
Vi åbner for indsendelser
14. november 2025
Deadline for indsendelser
24. november - 5. december 2025
Juryen voterer
9. december 2025
Shortlistede projekter annonceres.
28. januar 2026
Vinderne annonceres ved en officiel reception umiddelbart efter Clever Content Conference.
Hvad betyder det at vinde en Clever Content Award?

At vinde en Clever Content Award er først og fremmest en anerkendelse af hele teamets indsats. Det føles som et kæmpe skulderklap for alt det daglige arbejde, vi lægger i at skabe indhold, der gør en forskel.
Michelle Weis, Head of SoMe, Influencer & Content hos Matas

Det fede ved at vinde Clever Content er, at det netop er awardshowet, der hylder de allerbedste content marketing-cases i Danmark. Det er en anerkendelse af, at vores nyhedsbreve ikke bare rammer indboksen – men også inspirerer, engagerer og skaber værdi.
René Tingskov, Head of Marketing hos Søstrene Grene

Det var betydningsfuldt for os at vinde en Clever Content Award, da vores arbejde med influencer content blev anerkendt af en uvildig fagjury. Anerkendelsen har også bekræftet vores tro på, at man kan skabe effektfuldt influencer content på emner, der ved første øjekast måske ikke virker oplagte.
Mia Lunau Thomsen, Senior Marketing Partner hos Nordea
FAQ
Har du et spørgsmål, men savner et svar? Spørg os om alt, og vi vil gøre vores bedste for at vende tilbage så hurtigt som overhovedet muligt.
Det er elementært min gode Watson!
At vinde en Clever Content Award beviser, at I er cremé de la cremé, når det gælder den ædle disciplin at markedsføre virksomheder med relevant og værdifuldt indhold.
Men ikke nok med det.
Med en award i hånden (eller flere?) får I et boost, der giver masser af anerkendelse fra resten af verden og endnu mere motivation internt i jeres team, der hver dag knokler for at levere et veludført stykke arbejde for at bidrage til forretningen.
Clever Content Awards skiller sig ud fra andre awards programmer ved at:
- Være et selvstændigt awards-program drevet af Clever Content i samarbejde med Brand Movers, Readpeak, EGN, Publico, NoA Elevate og andre partnere. Samarbejdets formål er at fremme strategisk og praktisk vidensdeling omkring content marketing blandt marketingprofessionelle i Danmark.
- Vores jury er sammensat af de dygtigste folk fra branchen. Alle medlemmer har robuste track-records, ambitioner og passion inden for faget.
- Et særligt udvalg af award-kategorier med seriøs prale-potentiale, når konkollegaer, nuværende og fremtidige arbejdsgivere og potentielle kunder skal vide, hvor dygtige I er.
- Give dig masser af god omtale med eksponering online og i den virkelige verden. Vinderne hædres på den årlige Clever Content Conference den 28. januar i DGI-byen i København. Det er samtidig er en god mulighed for at vise dit arbejde for dem samlede danske content-branche. Vinderne modtager desuden trofæer, og både nominerede og vindere modtager digitale badges.
Det koster 995 kr. ekskl. moms pr. indsendelse pr. kategori.
Din indsendelse er først godkendt, når betalingen er modtaget, og al materiale er uploadet.
Hvis du er typen, der først indsender i 11. time, så bør du lige skrive dig bag øret, at der godt kan være run på platformen lige før deadline. Derfor anbefaler vi klart, at du er ude i god tid og får din indsendelse sendt afsted uden at risikere åndenød og koldsved i håndfladerne.
Indsendelsesgebyret refunderes ikke, når indstillingen er gennemført og godkendt. Vi forbeholder os retten til at udelukke arbejde og indsendelser, der ikke lever op til krav om formater, beskrivelser og evt. dokumentation uden varsel. I det tilfælde refunderes indsendelsegebyret heller ikke.
Først og fremmest ære og retten til højlydt pral og publicering af ‘ananas-i-egne-juice’-opslag på diverse kanaler 🍍.
Men du får også et flot trofæ og et officielt fysisk diplom, der pynter på ethvert kontor og kan stå til frit skue for både medarbejdere og gæster på matriklen.
Og så får du selvfølgelig digitale assets i form af et digitalt diplom og et grafisk vinder-badge, som du kan inkorporere i din egen markedsføring, på hjemmeside, i e-mail footers eller som tryk på merchandise, DHL-t-shirts m.m. Det er vidst kun fantasien, der sætter grænsen.
Vinderne bliver annonceret og hyldet ved award-ceremonien, der bliver holdt i forlængelse af den årlige Clever Content Conference den 28. januar 2026 i DGI-Byen.
Prisen som årets content-team uddeles til tre teams fordelt på:
- In-house marketing afdeling/bureau med 1-5 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med mellem 6-20 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med over 20+ medarbejdere
For at udmærke sig til denne pris skal du have begået content marketing i en liga, hvor de fleste må stoppe op og tænke WAUW og have lyst til at bruge jeres arbejde som eksempel på, hvordan godt håndværk ser ud, når det virkelig excellerer.
Juryen ser på virksomhedens/bureauets projekter og resultater i løbet af 2025.
For at kvalificere dig og dit in-house team/bureau skal du have indsendt arbejde i mindst én anden kategori og udfylde formularen for årets content team/bureau.
Svaret er JA. Så længe kampagnen ikke går længere tilbage end 2024.
Al materiale og besvarelser indsendt til Clever Content Awards´ vil potentielt blive brugt til indholdsproduktion – f.eks artikler, omtale i podcasts, i en content marketing case-database, og i fremtidig promovering af awards-programmet.
Det bør derfor understreges, at du/I IKKE bør indsende information af fortrolig karakter eller arbejde lavet under NDA, da Clever Content Awards ikke har de nødvendige foranstaltninger til at kunne garantere fuld fortrolighed i award-processen.
For yderligere spørgsmål beder vi dig kontakte os på hello@clevercontent.dk.
Mød medlemmerne af juryen
Sig hej til et voksende fællesskab af fantastiske eksperter.


Oliver Denham

Jeppe Munksnæs

Lene Marie Ditlev

Frank Scholdann Lund

Stine F. Mathiasen

Sofie Folden Lund

Thomas Haug Hartmann
Hvilke kategorier kan jeg deltage i?
Award-kategorier 2025/2026
Bedste content-strategi
En bundsolid og succesfuld indholdsstrategi brygget på kloge indsigter, skarpt rettet kommunikation tilpasset målgruppen, og nøje udtænkte og eksekverede budskaber. Har du og dit team præsteret definitionen på ‘en succesfuld indholdsstrategi’ og har beviset for, at I virkelig fik givet jeres virksomhed smæk for marketingskillingerne, så er det den her kategori, I skal forsøge at snuppe en sejr i. Og det gælder både, hvis målet har været brand awareness, leads eller noget helt tredje.
Strategi (40%) Løsning (30%) Resultater: (30%)
Bedste event-strategi
Har du knækket koden til, hvordan du laver gode online eller offline events som en central del af din marketingstrategi? Uanset om du har kastet dig ud i fysiske meetups, usergroups, fredags-morgenmøder, webinarer, online summits eller fysiske konferencer, så kalder denne her kategori på dig og dine indsigter.
Hvordan fik du din målgruppe til at deltage (personligt eller virtuelt)? Hvordan formåede du at levere en sublim end-to-end event-oplevelse, der måske endda førte til yderligere konverteringer og nye kunder i din butik? Fortæl os om din event-strategi, og del dine indsigter og flotte resultater.
Strategi (35%) Løsning (30%) Resultater: (35%)
Bedste SEO-strategi
Denne kategori er dedikeret til dig, der er leveringsdygtig i enestående SEO-arbejde enten på egne vegne eller på vegne af en virksomhed (B2B/B2C/Non-Profit). Omdrejningspunktet er indhold af højeste kvalitet, der matcher search intent, et øget fokus på personalisering og øget engagement.
Strategi (30%) Løsning (20%) Resultater: (50%)
Bedste content innovation-strategi
Du er gået nye veje, har tænkt ud af boksen og har vovet pelsen med en strategi beroende på ‘groundbreaking’ marketing taktikker, stærke budskaber og/eller innovative digitale eller offline løsninger - og du har begået en kampagne som folk sent glemmer, og hvor payoff virkelig var misundelsesværdig.
Fortæl os hvordan du formåede at komme fra idé til eksekvering og vigtigst af alt, hvordan du formåede at få dit indhold ud foran de rigtige mennesker, på det rigtige tidspunkt via de rigtige kanaler.
Strategi (40%) Løsning (35%) Resultater: (25%)
Bedste B2B content-projekt
Prisen for bedste B2B content-projekt uddeles til det projekt, der i 2025 har sat nye standarder for, hvordan man skaber relevant, engagerende og værdiskabende indhold til professionelle målgrupper.
For at udmærke sig til denne pris skal projektet demonstrere en skarp forståelse for målgruppen, og hvordan content kan bruges strategisk til at drive relationer, tillid og forretning. Projektet skal demonstrere, at komplekse budskaber er blevet omsat til content, der både inspirerer, engagerer og skaber konkrete resultater – og hvor håndværket får selv de mest kritiske B2B-øjne til at spærre op.
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste B2C content-projekt
Prisen for bedste B2C content-projekt uddeles til det projekt, der i 2025 har formået at engagere, inspirere og skabe værdi for forbrugere på et niveau, der løfter standarden for, hvordan brands taler til mennesker i øjenhøjde.
For at udmærke sig til denne pris skal projektet vise, hvordan kreativitet, strategi og storytelling kan smelte sammen og skabe content, der ikke bare får opmærksomhed – men også bygger relationer, driver handling og skaber resultater. Projektet skal vise eksempler på indhold, hvor målgruppen tydeligt har været i centrum, og hvor håndværket sætter en ny målestok for B2C content i Danmark.
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste purpose content-projekt
Prisen for bedste purpose content-projekt uddeles til det projekt, der i 2025 har formået at forene stærk storytelling med et klart formål og vist, hvordan content kan være med til at skabe positiv forandring og styrke et brands troværdighed.
For at udmærke sig til denne pris skal projektet have demonstreret, hvordan purpose ikke blot er en kommunikationsstrategi, men en integreret del af projektets idé, udførelse og resultater. Projektet skal vise eksempler på indhold, der ikke alene har engageret målgruppen, men også har skabt værdi i en større sammenhæng – for mennesker, fællesskaber eller samfundet.
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste brug af video
Videoformatet har kronede dage, og du og dit team har bevis for, at formatet kan give både vinger og reel ROI.
Fortæl os, hvordan du har brugt formatet som en del af din indholdsstrategi til at tiltrække, begejstre, fastholde og engagere din målgruppe. Giv os indblik i din tilgang til alt fra indholdsplanlægning og produktionen til distribution, samt succeskriterier og målsætninger for indholdet og hvad det førte med sig af gode resultater.
Men vigtigst af alt: Vis os video, der får os til at tabe pakken med popcorn.
Strategi (35%) Løsning (40%) Resultater: (25%)
Bedste artikel/blog post
Det skrevne ord har magt og kan tryllebinde en læser, vække stærke følelser, flytte holdninger, grænser, færdigheder, forståelse og inspirere til dialog og engagement. Vel og mærke hvis håndværket er godt nok, og vinkel, skrivestil, substans og meningen med indlægget går op i en højere enhed. Du har lavet årets artikel/blogpost og tør dele indsigt i strategien bag, målgruppens respons, den ønskede effekt såvel som evt. afledte og uforudsete effekter.
Strategi (20%) Løsning (40%) Resultater: (40%)
Bedste podcast
Denne kategori fejrer lydmediet og de iboende forcer, du tapper ind i, når du vælger at gå via øregangene for at nå din målgruppes hjerter. Har du begået en lækker podcast serie, eller har du valgt at lancere din egen ugentlige branded podcast, så bør denne kategori vække genklang hos dig.
Fortæl os, hvordan konceptet og indholdet blev skabt for at understøtte dit brands overordnede strategi og giv os en god lektion i, hvad du har gjort for at nå din målgruppe med dit indhold, og hvordan du lykkes med at engagere dem.
*Der skal indsendes mindst tre (2) episoder.
Strategi (30%) Løsning (40%) Resultater: (30%)
Bedste e-bog/whitepaper/rapport (enkelt eller serie)
E-bøger, whitepapers og rapporter er en ideel måde at tiltrække sig opmærksomhed på og levere oplysende og uddannende indhold til din målgruppe - typisk omkring lidt mere komplekse emner – og ultimativt konvertere leads, understøtte kunderejser og/eller møde andre kommunikationsbehov fra din virksomheds stakeholders/shareholders.
Fortæl os, hvordan din e-bog, whitepaper eller rapport skabte en effekt, og hvordan du målte din succes, hvad enten den skulle brande jer eller tiltrække leads. Det kan være en enkelt digital publikation eller en serie. Giv indsigt i strategien, planlægningsprocessen, og hvorfor du valgte dette format.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste publikation (print eller digital)
Det kræver sit content team at skabe og derefter at drive en tilbagevendende publikation, som tilmed er godt pakket ind i en virksomheds eget brand. Hører du under denne kategori af modige marketers, så er det her, du skal vifte med din brandede publikation og fortælle os om din strategi for at opnå succes med et gedigent stykke arbejde og dine flotte resultater.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste content-hub/blog
Du og dit team er masterminds bag en klog content hub/blog, hvor målgruppen med rette kan gå hen og lade sig oplyse, uddanne, underholde, og overbevise om at gøre forretning med jer. Emner, indhold, valg af formater og målgruppe kan variere, men kanalen skal være din ‘egen’.
Fortæl os hvorfor din hub/blog er årets ypperste, hvilke topic clusters den bygger på, hvilken forskel den har gjort for jeres målgruppe såvel som jeres virksomhed, og inkludér de strategiske overvejelser som eksekveringen bygger på, herunder mediemix, udgivelsesfrekvens, målsætninger og resultater.
*Der skal indsendes mindst tre (3) udvalgte blogartikler og/eller link til content-hub.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste brug af sociale medier
Social Media er en foranderlig størrelse. Algoritmerne ændrer sig, de forskellige platforme ruller konstant nye formater ud, og de gode forbrugere af de sociale medier ændrer adfærd. Fortæl os hvordan du formår at skabe indhold, der tiltrækker, tiltaler, og engagerer dit publikum (visuelt såvel som skrevet). Hvordan har dit team fundet formlen til succes, og på hvilken kanal outshiner du flertallet?
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste brug af influencere
Influencers, thought leaders, content-kreatører, og kendisser… godtfolk med mange navne - og fælles for dem er, at de har din målgruppes opmærksomhed, ører, øjne og i nogle tilfælde tilmed hjerter.
Du har formået at inkorporere en solid influencer-marketing strategi i dit contentprogram, og har skabt og distribueret indhold med dem, der forstærker dit budskab og sætter et positivt aftryk og indtryk hos din målgruppe.
Fortæl os om strategien bag partnerskabet, indholdet I producerede, samt de opnåede mål.
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste nyhedsbrev
Enhver god marketer har lært at succesen i nyhedsbreve ligger i kontinuitet, konsistens, frekvens, tone-of-voice, topics, timing…ja vi kunne blive ved. Hvordan ser det bedste nyhedsbrev ud anno 2025/2026? Du og dit team har et vindende bud på hvordan I, med jeres eget nyhedsbrev, har fået skabt intet mindre end en ægte indbakke-banger.
Strategi (25%) Løsning (25%) Resultater: (50%)
Bedste native advertising-kampagne
Du har vovet pelsen og har valgt at lave en native advertising kampagne i samarbejde med et medie for at nå længere ud til din målgruppe. Eller også er du et medie, som har lavet en kampagne på vegne af en kunde. Fortæl os hvordan du opnåede betydelige resultater fra en engangs- eller løbende placering i enten mainstream- eller fagmedier? Tag os med fra koncept til indhold til udgivelse, og forklar, hvordan indsatsen inden for native advertising støttede din overordnede content marketing-strategi.
Strategi (25%) Løsning (25%) Resultater: (50%)
Bedste brug af AI
Har du kastet dig over AI og integreret vores “nye bedste ven” i dit arbejde med indhold, så er det her kategorien, du skal indsende i.
Uanset hvor du er på adoptionskurven af nye AI-værktøjer, og uanset hvor i processen du har formået at inkorporere AI (research, planlægning, produktion, distribution, analyse, optimering, automatisering eller andre områder), så sidder juryen klar til at høre mere om, hvilken indflydelse det har haft på din/jeres overordnede indholdsstrategi. Hvordan hjælper AI dig og dit team med at bygge smartere content programmer? Og hvilke fordele funkler om kap med en evt. ROI på indsatsen - Thanks to AI.
Strategi (40%) Løsning (20%) Resultater: (40%)
Årets content-team (in-house/bureau)
Prisen som årets content-team uddeles et team, der har excelleret i 2025 og dermed sat retningen for, hvordan godt content skal skæres i 2026.
For at udmærke sig til denne pris skal du have begået content marketing i en liga, hvor de fleste må stoppe op og tænke WAUW og have lyst til at bruge jeres arbejde som eksempel på, hvordan godt håndværk ser ud, når det virkelig excellerer.
Juryen ser på virksomhedens/bureauets projekter og resultater i løbet af 2025.
For at kvalificere dig og dit in-house team/bureau skal du have indsendt arbejde i mindst én anden kategori og udfylde formularen for årets content team/bureau.
Årets content-talent
Prisen som årets content-talent uddeles til en person, der i 2025 har markeret sig som et af branchens største spirende talenter, og som med sit arbejde har vist, at fremtidens content skabes af skarpe hoveder med mod, kreativitet og håndværk i særklasse.
For at udmærke sig til denne pris skal talentet have sat sit tydelige aftryk på projekter, hvor man stopper op og tænker: ”Det her er ikke bare godt – det er visionært.” Juryen ser efter en evne til at kombinere kreativitet, strategi og resultater på et niveau, hvor det er umuligt at overse potentialet.
Juryen vurderer på de projekter og resultater, talentet har været med til at skabe i 2025, samt hvordan talentet har bidraget til at løfte arbejdet – enten in-house eller fra bureau-siden.
For at være kvalificeret til prisen skal talentet nomineres af en chef eller nærmeste leder, der kan stå inde for talentets resultater og udfylde formularen for årets content-talent.