Vær med i den største danske award dedikeret til content
Vores branche har alt for længe manglet en ordentlig scene at træde op på. Derfor har vi besluttet os for at hylde det bedste arbejde indenfor inbound og content marketing fordelt på 16 kategorier – og give en ordentlig omgang glimmer og stående bifald til alle content-heltene, som hver dag skaber formidable resultater, hvad end de arbejder i virksomhed, bureau, hos offentlige eller non-profit.
Skynd dig at indsende jeres arbejde. Nu er det tid til jeres tur i rampelyset - I har fortjent det.
Hvad koster det at deltage?
Det koster kun 995,00 kr. ekskl. moms pr. indsendelse pr. kategori.
Hvilke kategorier kan jeg deltage i?
Award-kategorier 2024/2025
Bedste content-strategi
En bundsolid og succesfuld indholdsstrategi brygget på kloge indsigter, skarpt rettet kommunikation tilpasset målgruppen, og nøje udtænkte og eksekverede budskaber. Har du og dit team præsteret definitionen på ‘en succesfuld indholdsstrategi’ og har beviset for, at I virkelig fik givet jeres virksomhed smæk for marketingskillingerne, så er det den her kategori, I skal forsøge at snuppe en sejr i. Og det gælder både, hvis målet har været brand awareness, leads eller noget helt tredje.
Strategi (40%) Løsning (30%) Resultater: (30%)
Bedste event-strategi
Har du knækket koden til, hvordan du laver gode online eller offline events som en central del af din marketingstrategi? Uanset om du har kastet dig ud i fysiske meetups, usergroups, fredags-morgenmøder, webinarer, online summits eller fysiske konferencer, så kalder denne her kategori på dig og dine indsigter.
Hvordan fik du din målgruppe til at deltage (personligt eller virtuelt)? Hvordan formåede du at levere en sublim end-to-end event-oplevelse, der måske endda førte til yderligere konverteringer og nye kunder i din butik? Fortæl os om din event-strategi, og del dine indsigter og flotte resultater.
Strategi (35%) Løsning (30%) Resultater: (35%)
Bedste SEO-strategi
Denne kategori er dedikeret til dig, der er leveringsdygtig i enestående SEO-arbejde enten på egne vegne eller på vegne af en virksomhed (B2B/B2C/Non-Profit). Omdrejningspunktet er indhold af højeste kvalitet, der matcher search intent, et øget fokus på personalisering og øget engagement.
Strategi (30%) Løsning (20%) Resultater: (50%)
Bedste content innovation-strategi
Du er gået nye veje, har tænkt ud af boksen og har vovet pelsen med en strategi beroende på ‘groundbreaking’ marketing taktikker, stærke budskaber og/eller innovative digitale eller offline løsninger - og du har begået en kampagne som folk sent glemmer, og hvor payoff virkelig var misundelsesværdig.
Fortæl os hvordan du formåede at komme fra idé til eksekvering og vigtigst af alt, hvordan du formåede at få dit indhold ud foran de rigtige mennesker, på det rigtige tidspunkt via de rigtige kanaler.
Strategi (40%) Løsning (35%) Resultater: (25%)
Bedste brug af video
Videoformatet har kronede dage, og du og dit team har bevis for, at formatet kan give både vinger og reel ROI.
Fortæl os, hvordan du har brugt formatet som en del af din indholdsstrategi til at tiltrække, begejstre, fastholde og engagere din målgruppe. Giv os indblik i din tilgang til alt fra indholdsplanlægning og produktionen til distribution, samt succeskriterier og målsætninger for indholdet og hvad det førte med sig af gode resultater.
Men vigtigst af alt: Vis os video, der får os til at tabe pakken med popcorn.
Strategi (35%) Løsning (40%) Resultater: (25%)
Bedste artikel/blog post
Det skrevne ord har magt og kan tryllebinde en læser, vække stærke følelser, flytte holdninger, grænser, færdigheder, forståelse og inspirere til dialog og engagement. Vel og mærke hvis håndværket er godt nok, og vinkel, skrivestil, substans og meningen med indlægget går op i en højere enhed. Du har lavet årets artikel/blogpost og tør dele indsigt i strategien bag, målgruppens respons, den ønskede effekt såvel som evt. afledte og uforudsete effekter.
Strategi (20%) Løsning (40%) Resultater: (40%)
Bedste podcast
Denne kategori fejrer lydmediet og de iboende forcer, du tapper ind i, når du vælger at gå via øregangene for at nå din målgruppes hjerter. Har du begået en lækker podcast serie, eller har du valgt at lancere din egen ugentlige branded podcast, så bør denne kategori vække genklang hos dig.
Fortæl os, hvordan konceptet og indholdet blev skabt for at understøtte dit brands overordnede strategi og giv os en god lektion i, hvad du har gjort for at nå din målgruppe med dit indhold, og hvordan du lykkes med at engagere dem.
*Der skal indsendes mindst tre (2) episoder.
Strategi (30%) Løsning (40%) Resultater: (30%)
Bedste e-bog/whitepaper/rapport (enkelt eller serie)
E-bøger, whitepapers og rapporter er en ideel måde at tiltrække sig opmærksomhed på og levere oplysende og uddannende indhold til din målgruppe - typisk omkring lidt mere komplekse emner – og ultimativt konvertere leads, understøtte kunderejser og/eller møde andre kommunikationsbehov fra din virksomheds stakeholders/shareholders.
Fortæl os, hvordan din e-bog, whitepaper eller rapport skabte en effekt, og hvordan du målte din succes, hvad enten den skulle brande jer eller tiltrække leads. Det kan være en enkelt digital publikation eller en serie. Giv indsigt i strategien, planlægningsprocessen, og hvorfor du valgte dette format.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste publikation (print eller digital)
Det kræver sit content team at skabe og derefter at drive en tilbagevendende publikation, som tilmed er godt pakket ind i en virksomheds eget brand.
Hører du under denne kategori af modige marketers, så er det her, du skal vifte med din brandede publikation og fortælle os om din strategi for at opnå succes med et gedigent stykke arbejde og dine flotte resultater.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste content-hub/blog
Du og dit team er masterminds bag en klog content hub/blog, hvor målgruppen med rette kan gå hen og lade sig oplyse, uddanne, underholde, og overbevise om at gøre forretning med jer. Emner, indhold, valg af formater og målgruppe kan variere, men kanalen skal være din ‘egen’.
Fortæl os hvorfor din hub/blog er årets ypperste, hvilke topic clusters den bygger på, hvilken forskel den har gjort for jeres målgruppe såvel som jeres virksomhed, og inkludér de strategiske overvejelser som eksekveringen bygger på, herunder mediemix, udgivelsesfrekvens, målsætninger og resultater.
*Der skal indsendes mindst tre (3) udvalgte blogartikler og/eller link til content-hub.
Strategi (30%) Løsning (30%) Resultater: (40%)
Bedste brug af sociale medier
Social Media er en foranderlig størrelse. Algoritmerne ændrer sig, de forskellige platforme ruller konstant nye formater ud, og de gode forbrugere af de sociale medier ændrer adfærd. Fortæl os hvordan du formår at skabe indhold, der tiltrækker, tiltaler, og engagerer dit publikum (visuelt såvel som skrevet). Hvordan har dit team fundet formlen til succes, og på hvilken kanal outshiner du flertallet?
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste brug af influencere
Influencers, thought leaders, content-kreatører, og kendisser… godtfolk med mange navne - og fælles for dem er, at de har din målgruppes opmærksomhed, ører, øjne og i nogle tilfælde tilmed hjerter.
Du har formået at inkorporere en solid influencer-marketing strategi i dit contentprogram, og har skabt og distribueret indhold med dem, der forstærker dit budskab og sætter et positivt aftryk og indtryk hos din målgruppe.
Fortæl os om strategien bag partnerskabet, indholdet I producerede, samt de opnåede mål.
Strategi (30%) Løsning (35%) Resultater: (35%)
Bedste nyhedsbrev
Enhver god marketer har lært at succesen i nyhedsbreve ligger i kontinuitet, konsistens, frekvens, tone-of-voice, topics, timing…ja vi kunne blive ved. Hvordan ser det bedste nyhedsbrev ud anno 2024/2025 ? Du og dit team har et vindende bud på hvordan I, med jeres eget nyhedsbrev, har fået skabt intet mindre end en ægte indbakke-banger.
Strategi (25%) Løsning (25%) Resultater: (50%)
Bedste native advertising-kampagne
Du har vovet pelsen og har valgt at lave en native advertising kampagne i samarbejde med et medie for at nå længere ud til din målgruppe. Eller også er du et medie, som har lavet en kampagne på vegne af en kunde. Fortæl os hvordan du opnåede betydelige resultater fra en engangs- eller løbende placering i enten mainstream- eller fagmedier? Tag os med fra koncept til indhold til udgivelse, og forklar, hvordan indsatsen inden for native advertising støttede din overordnede content marketing-strategi.
Strategi (25%) Løsning (25%) Resultater: (50%)
Bedste brug af AI
Har du kastet dig over AI og integreret vores “nye bedste ven” i dit arbejde med indhold, så er det her kategorien, du skal indsende i.
Uanset hvor du er på adoptionskurven af nye AI-værktøjer, og uanset hvor i processen du har formået at inkorporere AI (research, planlægning, produktion, distribution, analyse, optimering, automatisering eller andre områder), så sidder juryen klar til at høre mere om, hvilken indflydelse det har haft på din/jeres overordnede indholdsstrategi. Hvordan hjælper AI dig og dit team med at bygge smartere content programmer? Og hvilke fordele funkler om kap med en evt. ROI på indsatsen - Thanks to AI.
Strategi (40%) Løsning (20%) Resultater: (40%)
Årets content-team (in-house/bureau)
Prisen som årets content-team uddeles til tre teams fordelt på:
- In-house marketing afdeling/bureau med 1-5 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med mellem 6-20 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med over 20+ medarbejdere
For at udmærke sig til denne pris skal du have begået content marketing i en liga, hvor de fleste må stoppe op og tænke WAUW og have lyst til at bruge jeres arbejde som eksempel på, hvordan godt håndværk ser ud, når det virkelig excellerer.
Juryen ser på virksomhedens/bureauets projekter og resultater i løbet af 2024.
For at kvalificere dig og dit in-house team/bureau skal du have indsendt arbejde i mindst én anden kategori og udfylde formularen for årets content team/bureau.
Vigtige datoer og deadlines
Mød medlemmerne af juryen
Sig hej til et voksende fællesskab af fantastiske eksperter.
Thomas Haug Hartmann
Tea Nørgaard
Amrita Lal
Kenneth Reinholdt Palm
Henrik Akselbo
Nicolai Løje Farganis
Line Vittrup
Hvad er Clever Content Awards?
Hvorfor har vi brug for endnu en marketing-award
Behovet for autentisk og værdifuldt indhold er større end nogensinde (hvem sagde fx AI?).
På trods af content marketings betydelige indflydelse, er denne gren af marketing desværre ofte overset både i fagblade og ved prisuddelinger, som typisk fokuserer på store kampagner skabt af traditionelle reklamebureauer med bugnende budgetter.
Hos Clever Content mener vi, at dette skal ændres. Vi har derfor skabt Clever Content Awards. Nu skal de bedste og mest kreative præstationer inden for content marketing anerkendes og fejres.
Clever Content Awards er dedikeret til at fremhæve det hårde arbejde, den innovation og de mennesker, der står bag det ypperste, når det kommer til indholdsstrategi, implementering og eksekvering af content marketing. Vi har kategorier, der hylder alt fra strategi og brug af kanaler til indholdsproduktion og specialpriser, som anerkender ekstraordinære bidrag til branchen.
Vores mål er at give alle os, der arbejder med content marketing den anerkendelse, vi fortjener og samtdig inspirere både små og store virksomheder til at fortsætte med at skabe indhold, der virkelig giver værdi til deres brugere.
Vi tror på, at content marketing er den mest effektive måde at markedsføre sig på i dagens digitale verden, og gennem Clever Content Awards ønsker vi at løfte og anerkende de talenter, der gør det muligt.
FAQ
Har du et spørgsmål, men savner et svar? Spørg os om alt, og vi vil gøre vores bedste for at vende tilbage så hurtigt som overhovedet muligt.
Det er elementært min gode Watson!
At vinde en Clever Content Award beviser, at I er cremé de la cremé, når det gælder den ædle disciplin at markedsføre virksomheder med relevant og værdifuldt indhold.
Men ikke nok med det.
Med en award i hånden (eller flere?) får I et boost, der giver masser af anerkendelse fra resten af verden og endnu mere motivation internt i jeres team, der hver dag knokler for at levere et veludført stykke arbejde for at bidrage til forretningen.
Clever Content Awards skiller sig ud fra andre awards programmer ved at:
- Være et selvstændigt awards-program drevet af Clever Content i samarbejde med Brand Movers, Readpeak, EGN, Publico, NoA Elevate og andre partnere. Samarbejdets formål er at fremme strategisk og praktisk vidensdeling omkring content marketing blandt marketingprofessionelle i Danmark.
- Vores jury er sammensat af de dygtigste folk fra branchen. Alle medlemmer har robuste track-records, ambitioner og passion inden for faget.
- Et særligt udvalg af award-kategorier med seriøs prale-potentiale, når konkollegaer, nuværende og fremtidige arbejdsgivere og potentielle kunder skal vide, hvor dygtige I er.
- Give dig masser af god omtale med eksponering online og i den virkelige verden. Vinderne hædres på den årlige Clever Content Conference den 9. januar i DGI-byen i København. Det er samtidig er en god mulighed for at vise dit arbejde for dem samlede danske content-branche. Vinderne modtager desuden trofæer, og både nominerede og vindere modtager digitale badges.
Det koster 995 kr. ekskl. moms pr. indsendelse pr. kategori.
Din indsendelse er først godkendt, når betalingen er modtaget, og al materiale er uploadet.
Hvis du er typen, der først indsender i 11. time, så bør du lige skrive dig bag øret, at der godt kan være run på platformen lige før deadline. Derfor anbefaler vi klart, at du er ude i god tid og får din indsendelse sendt afsted uden at risikere åndenød og koldsved i håndfladerne.
Indsendelsesgebyret refunderes ikke, når indstillingen er gennemført og godkendt. Vi forbeholder os retten til at udelukke arbejde og indsendelser, der ikke lever op til krav om formater, beskrivelser og evt. dokumentation uden varsel. I det tilfælde refunderes indsendelsegebyret heller ikke.
Først og fremmest ære og retten til højlydt pral og publicering af ‘ananas-i-egne-juice’-opslag på diverse kanaler 🍍.
Men du får også et flot trofæ og et officielt fysisk diplom, der pynter på ethvert kontor og kan stå til frit skue for både medarbejdere og gæster på matriklen.
Og så får du selvfølgelig digitale assets i form af et digitalt diplom og et grafisk vinder-badge, som du kan inkorporere i din egen markedsføring, på hjemmeside, i e-mail footers eller som tryk på merchandise, DHL-t-shirts m.m. Det er vidst kun fantasien, der sætter grænsen.
Vinderne bliver annonceret og hyldet ved award-ceremonien, der bliver holdt i forlængelse af den årlige Clever Content Conference den 9. januar 2025 i DGI-Byen.
Prisen som årets content-team uddeles til tre teams fordelt på:
- In-house marketing afdeling/bureau med 1-5 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med mellem 6-20 medarbejdere
- In-house marketing afdeling/bureau med over 20+ medarbejdere
For at udmærke sig til denne pris skal du have begået content marketing i en liga, hvor de fleste må stoppe op og tænke WAUW og have lyst til at bruge jeres arbejde som eksempel på, hvordan godt håndværk ser ud, når det virkelig excellerer.
Juryen ser på virksomhedens/bureauets projekter og resultater i løbet af 2024.
For at kvalificere dig og dit in-house team/bureau skal du have indsendt arbejde i mindst én anden kategori og udfylde formularen for årets content team/bureau.
Svaret er JA. Så længe kampagnen ikke går længere tilbage end 2023.
Al materiale og besvarelser indsendt til Clever Content Awards´ vil potentielt blive brugt til indholdsproduktion – f.eks artikler, omtale i podcasts, i en content marketing case-database, og i fremtidig promovering af awards-programmet.
Det bør derfor understreges, at du/I IKKE bør indsende information af fortrolig karakter eller arbejde lavet under NDA, da Clever Content Awards ikke har de nødvendige foranstaltninger til at kunne garantere fuld fortrolighed i award-processen.
For yderligere spørgsmål beder vi dig kontakte os på hello@clevercontent.dk.